--> <$BlogRSDUrl$>

فانوس

بعلت فيلتر شدن وبلاگ فانوس مطالب اين وبلاگ همزمان در اينجا نيز منتشر می‌شود

پيوند به مطالب ديگران

 

وبلاگ‌ها

 

Saturday, February 19, 2005


خرد کردن استخوان دموکراسی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سام الدین ضیائی

بخش پیشین ـ ۱ :ظهور فاشیسم در اروپا

۲:فاشیسم اسلامی فقیهان
در جمهوری اسلامی ایران نیز فاشیسم به طرز تفکری متعلق است که از دموکراسی وحشت دارد. تحلیل‌های اجتماعی و سیاسی هنوز هم حکایت از آن دارد که شدت رادیکالیسم اسلامی فاشیستی و هواداری از عشق ورزی ها و مریدپروری‌ها و تشدید نفرت نسبت به مخالفان، لاجرم با شدت دموکراسی خواهی رابطه مستقیم دارد. چنان که هر چه جامعه به دموکراسی نزدیک‌تر شود، واکنش این بازندگان خشن تر از ییش رخ می‌نماید.
رادیکالیسم فاشیستی تبلیغ می‌کند که جامعه نوین رو به پوسیدگی است و باید به ارزش‌های قدیم ــ با تعبیر و تعریف های خاص خودشان ــ بازگشت.تصویر شگفت‌انگیز و متناقضی که این مدعیان دروغین ارزش‌ها عرضه می‌کنند، تصویر یک نهضت انقلابی توده‌گرا ــ به زعم خودشان ــ است که ــ در واقع ــ هدف‌های ضد‌اصلاحی دارد.
از مشخصات روشن ایدئولوژی فاشیسم فقاهتی در جمهوری اسلامی نیز این است که با فریب، افراد را حول نفرت ــ نه پیرامون عشق ــ جمع کنند و اگر کسی گمان برد که هر نوع اندیشه دیگر برای آدمیان تعالی به ارمغان می‌آورد،خطا کرده است و مستوجب اشد مجازات به اصطلاح اسلامی است.
عمله فاشیسم فقاهتی در حکومت اسلامی که حول ولایت فقها متحد می شوند، عاشق «نفرت»‌اند، چرا که از دیدگاه آنان، همه دشمن‌اند و نفرت‌انگیز و اصلا اگر این دشمنان ــ که گاه موهوم و ساختگی‌اند ــ در کار نباشند تا نفرت برانگیزند، عشق ناهنجار افراطی‌شان نسبت به مراد دروغینی که برایش دعوی ولایت مطلق خدایی دارند، بی‌معنی خواهد بود.
فاشیسم اسلامی در عصر خرد نیز، برای خردورزی پشیزی ارزش قایل نیست و برتر از همه «عقل» را نه پای عشق که در واقع در پای نفرت قربانی می‌کند. عشق مسبوق به نفرت! و عشقی که مسبوق به نفرت باشد، بیش از آن که دوست را بشناسد، دشمن می‌شناسد و پیش از آن که دوست بیابد دشمن می‌یابد!
پس از انقلاب اسلامی در ایران، نظریه فاشیسم هرگز به تمامی معنا اجازه ظهور نیافت و قرار بر این بود که پرونده آن در همان ابتدا به طور کامل بسته شود. برگشت ناپذیری «جمهوریت» با رای قاطع مردم به اثبات رسید و پس ار دوم خرداد نیز، با «نه» به استبداد و «آری» به «دموکراسی»،شتاب بیشتری گرفت. اما فقیهان فاشیست ــ هم آنان که استاد فن گیج‌کردن مردم‌اند ــ در گم‌خانه ای از تنفر و فریب، «جمهوریت» را منحرف، «پارلمانتاریسم» را منهدم و استخوان «دموکراسی» را خرد کردند! و این یعنی فاشیسم!
---------------------------------
Comments

 
| Permalink |

وبلاگ گروهى فانوس

دربــاره فانـــوس و فانوســيان

آخرين مطالب فانوس


آرشیو مطالب اخیر فانوس
عنوان مطلب و نام نویسنده

 

سايت هاي خبري

 

سايت هاى شخصى

 

02/01/2005 - 03/01/2005 03/01/2005 - 04/01/2005 04/01/2005 - 05/01/2005 05/01/2005 - 06/01/2005

تماس با ما

- هر گونه برداشت مطلب و يا نقل‌ قول از نوشته‌هاى فانوس در سايت‌ها يا وبلاگ‌هاى ديگر با ذکر مأخذ و حتى المقدور دادن لينک به مطلب مجاز خواهد بود.

- ديدگاه‌هاى فکرى نويسندگان محترم فانوس لزوماً منعکس کننده آرا گردانندگان وبلاگ گروهى فانوس نيست.

- با ارسال مقالات و نيز مشارکت در تبادل نظرها و بحث ها به پربار شدن محتواى وبلاگ خود «فانوس» يارى رسانيد. فانوس متعلق به همه علاقمندان آينده ايران است.

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

NOQTE

بازگشت به صفحه اصلى